Pred nami so prvomajski prazniki in šolske počitnice, jaz pa bom še malo govorila o šoli.
Ker nekateri otroci se počitnic ne veselijo. Malo zato, ker so dobili en kup raznega šolskega dela tudi za med počitnicami, malo pa zato, ker se po počitnicah začne maj, v katerem jim že nekaj časa napovedujejo, da bo poln testov, pritiska, stresa, nenehnega učenja.
Zato se jim zdi, da bi se morali med počitnicami predvsem učiti ali pa se to zdi odraslim okoli njih, oni pa se temu vztrajno upirajo.
Zunaj sonce in cvetoča majska narava, ki vabi in se bohoti v svoji lepoti, igrivosti, notri pa pritiski in stres, za katere se zdi, da jim v današnjem šolskem sistemu sploh ne morejo ubežati, ne glede na to, kako dobre ocene imajo.

Pogosto namreč to sploh ni več povezano s tem, kakšne ocene ima otrok. Ker ogromno pritiska in stiske čutijo tudi tisti, ki so zelo uspešni.
Zato bi rada danes pisala o tem, da si naši otroci zaslužijo počitek in odklop, vsaj za nekaj dni, in da je prav, da jim tu starši pomagamo.
Tako tistim, ki se borijo, da bodo leto zaključili pozitivno kot tistim, ki jim gre dobro, pa iz pretirane odgovornosti čutijo veliko frustracije, anksioznosti in depresije.
Ne bom pisala, kaj vse je danes problem v šolskem sistemu, ker se o tem kar veliko piše zadnje čase. Želim poudariti, kaj lahko naredimo starši, da stvari ne poslabšamo s svojimi skrbmi in nenehnim “teženjem” otroku, ki največkrat zares nima pravega učinka.
Lahko jim pomagamo in skupaj naredimo načrt, koliko šolskega dela med počitnicami je res potrebnega in kdaj, kaj pa bodo počeli preostali čas, da se tudi malo spočijejo ter razbremenijo um in živčni sistem.
Lahko jim pomagamo najti več prostora za stvari, ki jih “želijo” početi in manj za tiste, ki jih “morajo”. Včasih pozabljamo, da tudi najstniki pri tem še vedno potrebujejo nekaj pomoči in vodenja. Ko si vzameš odmor za tisto, kar je prijetno, lažje narediš tudi kaj bolj zoprnega (velja tudi za odrasle, a ne?).
Predvsem pa mislim, da potrebujejo našo prisotnost. Da si tudi mi kot starši vzamemo čas, odklopimo skrbi in službo ter samo SMO z njimi, uživamo v tem, kar so in spustimo svoja pričakovanja.
Tisto, kar jim bo v tem trenutku najbolj pomagalo pri napredku v šoli, je po mojem mnenju ravno odmik fokusa na šolo ter (ponovna) povezanost z družino. Otrok, ki se ne čuti povezanega z najbližjimi, je že v osnovi ves čas v bolj stresnem stanju, kar mu daje veliko slabše temelje, da se izkaže v šoli.

Otroci rabijo, da smo na njihovi strani, da jih čutimo, vidimo, slišimo, razumemo. Da se zmoremo postaviti v njihovo kožo in opazimo, da se trudijo in da je včasih res težko biti na njihovem mestu. Ko nas začutijo ob sebi, vse drugo lažje steče.
Zato te vabim, da se, ne glede na to, kakšne ocene ima trenutno tvoj otrok v šoli in kakšen maj vas čaka, v naslednjih dneh osredotočiš na to, da se boste kot družina imeli lepo in se malo bolj povezali. Tudi če ne greste na dopust, je za to veliko možnosti.
Tako boste tudi maj začeli z drugo energijo in bodo nekatere ovire lažje premagljive.
Če pa želiš otroka res dobro podpreti, pa to pomeni, da moraš biti tudi ti kot mama v redu. Dobro poskrbeti zase in se dobro spočiti, naspati, sprostiti.
Če ne veš čisto točno, kako to narediti in kako čim bolj lahkotno voditi družino skozi maj, se mi oglasi na brezplačnem spoznavnem pogovoru in se pomeniva, kako te lahko podprem.
Če pa se ti zdi, da predvsem potrebuješ učno pomoč za otroka, ti iz srca priporočam dr. Urško Sešek Crnkić, ki se loteva učne pomoči res celostno in z veliko uspeha.
Srčno držim pesti za več povezanih trenutkov in prijeten maj pri vas doma!
Topel objem!
Erika